Fazolový salát

Luštěniny nejsou moc využívanou potravinou z důvodu nadýmavosti a horší stravitelnosti. Oligosacharidy, které způsobují nepříjemné nadýmání jsou rozpustné ve vodě. Několikahodinové namáčení před vařením snižuje nadýmání. Doporučuji vodu před vařením několikrát vyměnit.

Dalším možným způsobem, jak snížit nadýmání je nechat fazole naklíčit. Zvýší se množství enzymů a luštěnina je lépe stravitelná. Používám luštěniny vařené, ale i naklíčené, často v jednom pokrmu. Ty naklíčené přidávám až po vychladnutí pokrmu na cca 40°C.

Rovněž pomáhá přidání koření (např. majoránka, libeček, kmín, kurkuma, bobkový lit) či použití luštěnin pouze jako část pokrmu.

Proč jíst fazole

Fazole jsou výborným zdrojem rostlinných bílkovin, vlákniny a celé řady vitamínů a minerálů. Nejvíce je zastoupen vápník, fosfor, železo, draslík a vitamíny skupiny B. Díky nízkému glykemickému indexu fazole upravují hladinu krevního cukru, mají výbornou sytící vlastnost a pomáhají v prevenci proti kardiovaskulárním onemocněním.

IMAG1235

Co potřebujete:

fazole (použila jsem více druhů, fazole ledvina, fazole černá, mungo), 1/2 okurku, 8x cherry rajčátka, bylinky (bazalka, oregáno), Tamari

Fazole jsem den předem namočila, každý druh zvlášť (každá je jinak velká a jinak dlouho se vaří). Dopoledne jsem vyměnila vodu a dala je vařit. Zeleninu jsem nakrájela, promíchala s fazolemi, přidala jsem Tamari a bazalku. Salát jsem doplnila chlebem z žitného kvasu.

 

Leona Kysilková
Baví mě rozmotávat životní příběhy. Hledám v nich souvislosti mezi naším chováním a nemocemi. Nacházím řešení a tím vám pomáhám k uzdravení. Můj příběh si přečtěte zde >>
Komentáře
  • Stáhněte si eBook ZDARMA

    2 kroky k pevnému zdraví a energie na rozdávání.

  • Nejnovější příspěvky
  • Rubriky
  • Spolupracuji
    Štěpánka Procházková http://www.vyzivovy-poradce.net/