Jogurt verzus pickles

Kdykoli si pustím televizi, jsem každý den přesvědčována o vhodnosti  zařazení jogurtových výrobků do našeho jídelníčku. Říkala jsem si, že na reklamách aspoň trochu pravdy je a zakysané produkty jsem konzumovala každý den. Největší váhu pro mě měli informace ze zdravotní školy, kam jsem chodila. Má víra byla neotřesitelná. Postupem času a svými zkušenostmi jsem si stravu upravila.

Můj názor na mléko už asi znáte. Teď se chci více zaměřit na kysané mléčné výrobky.

Občas pro mléko chodíme k místnímu chovateli a jogurt si vyrábíme doma sami. Co se při výrobě děje?

Při kontinuálním pomalém procesu kvašení se v mléce ze sacharidů vytváří kyselina mléčná. V přirozeném procesu je pravotočivá v pohledu přes polarizační světlo. Pro nás je to přirozené a metabolizmus ji využívá, nazýváme je jako symbiotické. Potravinářským průmyslem není tato přirozená cesta moc využívána, protože není moc rychlá, nedá se ovládat, není možné ovlivnit chuť.

Potravinářský průmysl raději používá jeden druh bakterie (vypěstované na kachnách a prasatech). Tyto bakterie kvasí rychleji, je možné ovlivňovat chuť, vůni. Zobrazení je levotočivé, což není přirozené, tělo se jí zbavuje, nezapojuje ji do metabolismu.

Jogurty stačí jíst 2x týdně.

V bio kvalitě snížíme na minimum obsah xenobiotik (to jsou průmyslové chemikálie).

Jogurty je vhodné jíst bez přidaného cukru, sladidel. Předejdeme tím kvašení v zažívacím traktu. Bílkovina a cukr se odlišně tráví a proto není dobré je jíst společně. Snížíme tím zahlenění v zažívacím traktu.

Bakterie mléčného kvašení jsou pro náš organismus velmi prospěšné, ale kde je tedy vzít?

Kdo si dá pickles?                   U-pC9f2zI_GK_mGBqzHimYHXhjceTXJiKRSJGwk282P1ZV0uvO5KvfZlOG8C8UT7P31Qhyk

Pickles je kvašená zelenina. Je to prastarý způsob uchovávání zeleniny přes celý rok. Především v zimě, kdy čerstvé zeleniny moc není. Díky mléčnému kvašení se obsah vitamínů zvyšuje. Konzumací pickles podporujeme trávení, udržujeme zdravou střevní mikrofloru, posilujeme si imunitu. Nejlépe působí když se jí často po malých dávkách. Stačí jedna lžíce denně.

Pickles neboli kvašenou zeleninu si můžete jednoduše vyrobit doma sami. Kombinaci zeleniny můžete zvolit dle vlastní chuti. Pro inspiraci – zelí+červená řepa, zelí+cibule, zelí+mrkev+celer, zelí +ředkev+cibule….

Dbejte na čistotu, aby vám zelenina nezplesnivěla. Nakrájejte ji na tenké plátky, jemně prosolte. Já pěchuji do zavařovací sklenice až po vrch a zatížím skleničkou. Sklenici postavím do pekáčku, na teplé místo a nechám kvasit, většinou tři dny. Délka kvašení záleží na okolní teplotě a použité zelenině. Jestli je zelenina zkvašená poznáte podle chuti. Měla by být lehce nakyslá a křupavá. Zeleninu vložíte do lednice, kvašení se zastaví a vy můžete každý den přidat jednu lžíci zeleniny k jídlu.

Pickles ale i kváskový chleba obsahují bakterie mléčného kvašení, které jsou symbiotické. Podporují tvorbu vitamínů B komplexu. S kvalitou střevní mikroflóry je úzce spojená úroveň naší imunity. 

 

Leona Kysilková
Baví mě rozmotávat životní příběhy. Hledám v nich souvislosti mezi naším chováním a nemocemi. Nacházím řešení a tím vám pomáhám k uzdravení. Můj příběh si přečtěte zde >>
Komentáře
  • Stáhněte si eBook ZDARMA

    2 kroky k pevnému zdraví a energie na rozdávání.

  • Nejnovější příspěvky
  • Rubriky
  • Spolupracuji
    Štěpánka Procházková http://www.vyzivovy-poradce.net/